Tiomånadersplanen

Som jag tidigare har skrivit så gillar jag att ha träningsplaner. Tidigare har jag haft en fram tills Lycke blev fyra månader och en fram tills hon blev sex månader. Nu har jag funderat på hur jag vill att nästa träningsplan ska se ut och känner att jag har en plan som tar tillvara på de saker som vi redan har tränat på och som är är lite mer övergripande än de tidigare planerna.

17:e mars blir Lycke tio månader. Samma dag blir hon tillräckligt gammal för att få tävla i lydnadsklass ett och nej, jag har inte som mål att starta redan då men med dessa mål så kommer vi nog vara en mycket bra bit på vägen.

Dessa saker ska vi jobba med fram tills Lycke blir tio månader:

¤ Vilja leka dragkamp i störande miljöer och komma tillbaka med kastade leksaker
¤ Passera andra hundar i slakt koppel
¤ Kallas in även vid åsyn av andra hundar
¤ Träna lös kortare stunder kring andra hundar
¤ Ligga avkopplad i störande miljöer
¤ De flesta delmoment för lydnadsklass 1
¤ Utföra ett par hela moment ur lydnadsklass 1
¤ Utföra fler saker på rad innan belöning
¤ Till och med steg 15 i vår apporteringsplan
¤ Vissa agilitygrunder
¤ Springa ut till föremål (ex. target) på avstånd
¤ Gå lite svårare spår

Känns som något bra att utgå från:)


Kommentarer
Postat av: Anna G

Jag älskar också planer. Det är så kul att ha ordentliga överkomliga mål att jobba mot, inte bara i hundträning. :) Låter som en riktigt vettig planering tycker jag. ni är så duktiga! Och vilken söt bild! Blir lite nostalgisk när jag tänker tillbaka på våra lilla Ida wheaten. Samma busblick. ;)



/Anna

2010-11-23 @ 11:25:51
URL: http://luddebullen.wordpress.com
Postat av: Elin

Tack Anna! Kul att du tycker det, vi får se om den håller:) Haha ja man kan ju ana en liten busblick under luggen;)

2010-11-23 @ 13:20:18
URL: http://wheatenvarning.blogg.se/
Postat av: Hanna & hundarna

Vad duktig du är som gör träningsplaner! Skulle önska att jag också kunde sätta mig ner och göra det istället för att "bara" träna när man får infall att göra det, träningen blir så mycket bättre och mer strukturerad.



/Hanna & hundarna

2010-11-24 @ 11:53:11
URL: http://athela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0