Snart mars

Enligt min plan så ska ju Lycke kunna de flesta delmoment och ett par hela moment innan hon blir tio månader, vilket hon blir 17:e mars som är väldigt snart. Vi har kommit långt med delarna tycker jag men allt sitter inte riktigt där det ska förstås. Varför jag satte upp målet att hon även ska kunna ett par hela moment är för att jag vill introducera konceptet att utföra fler saker innan belöning. För att hinna få färdigt två moment ska jag nu satsa på delarna till ställande och läggande under gång. Två och en halv vecka har jag på mig att få alla delar tillräckligt bra för att baklängeskedja ihop dem.

För att få ihop läggandet behöver hon främst bli säkrare på alla delar och få ett lite snabbare läggare, så där kanske vi lyckas. Till ställandet har vi inte alls tränat sättande från stå (men det kan väl inte vara så svårt) och hon gör bra ställanden under baklänges gång men det måste jag överföra det till gående vid sidan. Det vore riktigt härligt att bli "klar" med två hela moment i alla fall!

Idag är det årsmöte och föreläsning med UHU, Lycke ska med och träna passivitet, och imorgon är det agilitykurs! Kul, kul, ska träna lite mer på läxan bara:)


Kommentarer
Postat av: Sara

Så att Tobias kan lära Nils att vilja ha hund och Nils kan lära Tobias att... inte vilja det? :P

2011-03-01 @ 11:04:46
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/
Postat av: Sara

Nils är (för) bra på att tänka efter, han kan gärna dela med sig ;)

2011-03-04 @ 17:06:33
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0