Agilitydebuten

Under Lyckes agilitydebut lyckades vi med fyra diskade lopp, ett lopp med 10 fel (sjätteplacering och drygt 44 sekunder) och inte minst att få Lycke mätt till MEDIUMSTORLEK! Den finska domaren fick henne till precis under 45 och såg ut att få lite ont i magen när hon insåg att Lycke tidigare blivit mätt till över 45, men då var dte försent och med min peppning lyckades hon i alla fall kryssa i mediumrutan i tävlingsboken. Att hon får tävla i medium istället för large känns faktiskt ganska avgörande för hur mycket jag vill satsa på agilityn, så nu är det alltså bara att köra på.
 
Vi hade en superhelg med totalt fem lopp i Gällivare som hade arrangerat en jättetrevlig tävling. Det enda negativa var att dte gick lite långsamt så på lördagen blev vi klar först vid åtta efter tio timmar på tävlingsplatsen. Lycke var stentrött på kvällen men lyckades leva upp lite grann i alla fall inför loppen men hade inte det bästa tempot. Vi bodde i min mosters stuga i Skaulo och under tävlingarna har vi haft bästa supporterligan i form av mamma, moster, min kusin Ida och hennes kille Andrej. Lördag kväll grillade vi och bastade och  på söndag efter tävlingen åkte jag, Lycke, Ida, Andrej och deras hund Siri och badade.
 
Med tävlandet är jag i alla fall jättenöjd! Det var bara i det första agilityloppet som det blev en massa tokigheter men i övriga lopp var det i stort sett bara ett hinder per lopp som fällde oss och oftast var det slalom. Slalom har hon ju lärt sig ganska nyligen så därför ville jag inte låta henne göra om varje gång det blev fel i slalom och därför blev vi diskade på grund av det några gånger. Det som har gått dåligt är sånt som har gått dåligt på träning också vilket känns väldigt positivt, slalom har hon ju bara "kunnat" i några veckor och gungan har vi aldrig tränat tvälingsmässigt på så det är ju inte konstigt att de sakerna krånglar.
 
Vi har en massa saker att träna på och lär förhoppningsvis hinna slipa på något inför nästa tävling på söndag här i Piteå!

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad duktiga ni blivit! Och bra slalom!

2012-07-09 @ 22:29:10
URL: http://lunayes.wordpress.com
Postat av: Minna

Åh vad imponerad jag blir! Superduktiga!!! <3

2012-07-11 @ 23:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0