Januarisol

Trots sen kväll igår då Corvets examen skulle firas så tog Lycke och jag bussen till brukshundklubben under förmiddagen för ett litet agilitypass. På en och en halv timme fick vi till några minuters effektiv träning av bakombyten. Som uppvärmning tränade vi bland annat innercirklar, vilket ledde till upptäckten att högersidan behöver jobbas på. Lycke var fokuserad, leksugen och hade full fart under tassarna. Det var svårt att få till perfekta bakombyten under övningen, främst för min del. Lycke gjorde ett jättebra jobb med bra hindersökande så det hängde bara på mig att visa rätt och tajma bytet, så de gånger det blev helt rätt kändes det jättebra!

Övrig tid gick åt till att bära in och ut hinder och att promenera i finvädret, vi hann precis på bussen tillbaka innan det började snöa:)

Kommentarer
Postat av: Frida

Ta med mig nästa gång!

2012-01-22 @ 19:57:17
URL: http://lunayes.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0