7 streck

..Har jag fått göra på min lydnadsplanering efter kvällens träning med UHU. Vi har bland annat tränat på uppsittanden och nedlägganden med väntetid, att skilja på läggande och ställande, fotgående och ställande med kommendering och en platsliggning med andra hundar.

Redan när vi kom till klubben fick jag en så härlig känsla då hela parkeringen var fylld med bilar. Vi var riktigt många hundungdomar, träningen gick super och några av oss hade en trevlig fikastund efteråt.

Lycke var absolut strålande idag! Hon var träningsglad, noggrann, uthållig, ströningssäker och gjorde rätt. Helt plötsligt har hon jättefin språngmarsch till exempel! Vi fick kommendering av Angelica på linförighet och ställandet. Linförigheten tog vi oss igenom på en belöning under momentet och en efter och Lycke skötte sig perfekt utifrån förutsättningarna. Jag däremot blir helt snurrig när jag måste skilja på höger och vänster och glömmer bort hur jag ska sätta fötterna. Det var första gången vi blev kommenderade på ställande men det gick utmärkt, att hon gör ett rejält upp-hopp innan hon ställer sig får jag bjuda på. Duktiga, fina tjej!

Rally på söndag, agility i måndags (duktig hund där med, verkar ha lossnat mycket med hindrena) och UHU-träning idag är tillräckligt med anledning för att ge oss en vilodag imorgon, men när BK har kommit igång med sina onsdagsträningar måste jag nog passa på att få platsliggningsträning. Förhoppningsvis får sig Lycke en välförtjänt lekstund med Ockra som kompensation under dagen.



Kommentarer
Postat av: Sara

Åh, vad roligt! Är jätteledsen för att jag missade tisdagsträningen men sov bort den i min feberyra så det blir till att satsa på nytt nästa vecka. Himla roligt att höra att det var många på plats. Grattis också till alla framsteg, ni är så duktiga!

2011-09-28 @ 12:50:36
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0