Klubbmästerskap

Helgen har knappt innehållit en lugn stund, framförallt på grund av hundaktiviteter. I lördags åkte jag och Lycke till Märsta-Sigtuna Brukshundklubb för att känna av stället inför lydnadstävlingen den här veckans lördag. Förutom lite krångel med ställandet gick det utmärkt, särskilt med tanke på att jag missat att de skulle ha mentalbeskrivning där samtidigt med tillhörande skottlossning. Vilken miss, tur att det gick bra ändå. Under eftermiddagen tränade vi agility med Frida, Yes, Luna; mini-banor med hopphinder och tunnlar tränade Lycke och Luna på inför söndagens agility-KM.

På söndagen deltog vi alltså i Uppsala Brukshundklubbs klubbmästerskap i agility där de haft den goda idéen att arrangera ett lilla-KM (blåbärsklass om man så vill) med bara hopphinder och tunnlar. Det var jättekul att se så många duktiga agilityekipage från klubben. Under lördagens agilityträning hade Lycke haft problem med tunnlarna, under uppvärmningen stack Lycke iväg till sin barndomsgranne och när jag satte henne inför starten drog hon av en stor gäspning. Trots alla dåliga tecken innan så gick det jättebra när jag väl hade startat henne. Hon sprang på bra, följde mig och tog alla hinder. Alla förutom ett hopphinder som stod lite lurigt efter en tunnelöppning. Det sprang hon förbi och eftersom hon hade fart och var på väg mot nästa hinder lät jag henne köra på. Vi blev alltså diskade men jag är otroligt nöjd med loppet och min lilla stjärna! Utifrån den nivån vi är på idag så kan jag inte säga en enda sak som kunde ha gått bättre. Och så roligt det var!

Skönt att få smygstarta med en liten tävling inför lydnadstävlingarna som vi är anmälda till de närmsta veckorna, även om det var i "fel" gren. Jag tror att den bara har gett goda effekter på Lyckes tävlings-attityd och mina tävlingsnerver!



Bild på flygande Lycke tagen av frozentime.se
(fräckt av mig att lägga ut den eller gratisreklam för dem?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0