Snabbare lägganden

Dels fick vi ju avdrag för långsamma lägganden på tävlingen men jag har också själv känt av att de har blivit långsammare och framförallt att hon inte tycker att det är lika roligt att utföra läggandena, så det har vi börjat jobba på. Igår träffade vi Malin och Ockra för träning på en "ny" plats, en grusplan i en park där massa människor passerar.

Till en början testade jag att lägga in mycket lek och se om det fick henne att lägga sig snabbare, med tveksamt resultat. Plan B blev då att försöka utnyttja tekniken och farten hon har i lägganden från sitt genom att träna på det först och sedan försöka få in det under gång. Malin var snäll och gjorde en film av det.



Av denna träning kunde jag konstatera två saker; hon behöver bli bättre på att skilja mellan läggande respektive ställande- kommando och att få liknande lägganden som hon gör från sittande vore nog inte en så dum idé. Vi tränade vidare efteråt där jag varierade lägganden från sitt vid sidan med lägganden stående/gående vid sidan och jag ser framsteg. Frågan är ju hur mycket man hinner på en vecka men experimentera är ju roligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0