1:a pris och 1:a placering

Så ja! Nu satt poängen också under dagens tävling på Uppsala BK. Jag är så översvallande lycklig över min fina Lycke som inte bara presterar utan också gör det med stor glädje. Bättre sällskap kan jag inte tänka mig på tävlingsplanen.



Platsliggning, betyg 10
Domarens kommentarer:
Mina kommentarer: Snyggt och smärtfritt var det inte. Hon skruvade på sig och fick ögonkontakt med en rottis så att svansen började gå lite läskigt mycket, men hon bröt den flörten snabbt och återgick till att titta på matte. Skönt att hon ligger kvar men vinterprojektet blir att lära in hakan i backen, för mina nervers skull.. 

Tandvisning, betyg 8,5
Domarens kommentarer: Hoppar upp 
Mina kommentarer: Whatever..

Linförighet, betyg 9
Domarens kommentarer: Tränger något i sväng, sitter snett, DK kropp avslut
Mina kommentarer: Vi har tränat i veckan för högt betyg i linförigheten så jag är mycket nöjd. Fin position och attityd rakt igenom men lite slarv i halter och svängar.

Läggande, betyg 8,5
Domarens kommentarer: Tempo vid nedläggande
Mina kommentarer: Jag såg inte hur hon lade sig. Synd, vi som har tränat på tempo.

Inkallande, betyg 9
Domarens kommentarer: Avslut studs, sitter snett
Mina kommentarer: Tackling, studsigt, snett och glatt.

Ställande, betyg 10
Domarens kommentarer:
Mina kommentarer: Tjoho, här gick "hopp-stå" hem!

Apportering, betyg 8
Domarens kommentarer: Förare ger föremål
Mina kommentarer: Enligt reglerna ska ju föremålet hållas fram först utan att hunden ska ta det men det har jag inte tränat på så Lycke gjorde precis som hon skulle. Tänk vad bra poäng vi skulle kunna få om jag själv skrev regelböckerna;)

Hopp över hinder, betyg 9
Domarens kommentarer: Avslut
Mina kommentarer: Jisses vilket sjå med att få kontakt med henne innan hindret, något luktade väldigt gott eller så har hon problem med själva framföringen mot hindret. Hon hoppade i alla fall men satt bara en halv sekund som avslut.

Helhetsintryck, betyg 10
Domarens kommentarer: Bra kontakt, fint samarbete, fortsätt så!
Mina kommentarer: Fina, härliga hund! Hon glömmer bort mig ibland men när hon är skärpt så ger hon så mycket. Kul när domare bemödar sig med lite extra uppmuntran:)

Det slutade med 184,5 poäng (första pris) och klassvinst! Jag är så nöjd med resultatet och så glad över att tre tävlingar inte har slitit på Lyckes inställning till lydnad och så ska vi få det att fortsätta.

Nu då, vintervila?
Nej, den här veckan blir nog rätt lugn men sedan blir det fullt upp..

- Slutet på november; tävlingskurs i agility startar
- 3:e december; lydnadstävling i Ludvika (resultatet där får nog avgöra om det blir satsning på LP eller inte)
- 9-10:e december; Stockholms hundmässa med deltagande i unghundsklass
- 16-18:e december; första etappen av ungdomsinstruktörsutbildningen
- 21:a december; hem på jullov!



Kommentarer
Postat av: Elsa

Grattis!Bra jobbat, och jättefina poäng!

2011-11-13 @ 17:56:23
URL: http://www.blomsterhundar.se
Postat av: Jo

Grattis!

2011-11-13 @ 18:50:32
URL: http://rejsarally.wordpress.com
Postat av: Wheaten Barbro

Hejsan !!!!!

Nu var det länge sedan jag tittade in här. Men här har det hänt mycket ser jag.

Grattis till Vinst och 1;a plac.

Under bart då en wheaten får kliva upp på pallen och titta ner på de andra ;=)

Super duper grattis till er båda från Neddus & Mej.



Nu måste du dela med dej på SWTKs Face book.

2011-11-13 @ 21:22:59
URL: http://wheatenbarbrosblogg.blogspot.com/
Postat av: Wheaten Barbro

Menade naturligtvis grattis till Vinst och 1;a pris.

2011-11-13 @ 21:24:26
URL: http://wheatenbarbrosblogg.blogspot.com/
Postat av: Hanna

GRATTIS till erat 1a pris och vinst!:D

2011-11-13 @ 21:31:25
URL: http://athela.se
Postat av: Sara

Så himla himla roligt, grattis till tusen!!! Helt fantastiskt bra poäng och helt underbart att ni lyckades hålla en så fin attityd genom hela. Enormt mycket grattis till den fina helheten också, det är verkligen ett kvitto på att ni tränat på helt rätt sätt :)

2011-11-14 @ 12:30:33
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/
Postat av: Mimmmmí

gud vad roligt - grattis! =) =)



Själv har jag inte riktigt kommit igång med lydnanden, mest fokus på freestylen nu ;) Men sen så!

2011-11-15 @ 23:55:03
URL: http://laekenois.wordpress.com
Postat av: Frida

Gud vad kul! Vilka fina poäng! GRATTIS :)

2011-11-17 @ 05:04:58
URL: http://capturethemoments.blogg.se/
Postat av: Anna

Men halååå!!!!!!!!! varför sa du inget igår?? :D detta har inte jag sett! GRATTIS!! vilka fina poäng också.

2011-11-21 @ 14:38:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0