När storleken gör skillnad

44-44,5 cm mättes hon till. Vår eventuella agilitykarriär kommer alltså att ske i klass large men storleken kommer i alla fall inte ge några problem i utställningsringen:)

Som planerat så gick vi även på brukshundklubbens onsdagsträning och det var väldigt många duktiga ekipage och tränade som var roliga att studera. Min träning var dåligt planerad. Till att börja med hade jag helt missbedömt mängden träningsgodis (jag som trodde att jag var rutinerad) men det skyller jag på att jag nyligen bytt till vuxenfoder och därmed blir det större men färre kulor (foder, frolic och köttbullsblandning gick hon på igår). Nästa planeringsmiss var att träna stadga i stå vilket vi inte har tränat på länge och att då ta upp det på en plats med massa roliga hundar var inte så smart.

Men annars gick det bra. Platsliggning i grupp med matte 2 meter bort och ca 30 sekunder mellan belöningarna gick bekymmersfritt, lite längre sträckor fotgående likaså och att köra hela momentet läggande under gång var det heller inga problem med. Då vet jag i alla fall ett moment vi kan köra på träningstävlingen 22:a maj. Vilka fler moment vi ska köra har jag ingen aning om. Inget annat moment är färdigt men flera av dem är inte långt ifrån, bara det att alla är lika ofärdiga så jag kan lika gärna dra lott om vilket/vilka jag ska lägga krutet på sista veckorna innan träningstävlingen.

Två och en halv vecka kvar innan träningstävling, varav fem dagar med bortrest matte, något ska vi väl i alla fall hinna få till!

Kommentarer
Postat av: Johanna m Mossa

Heh, min hund är för liten för att gå bra på utställning men för stor för att ha en chans i agilityn då hon är på centimetern large. Tur att lydnaden är storleksoberoende!

2011-05-06 @ 20:54:42
URL: http://lillamossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0