Lös-mage och Lös-Näsa

Idag hade vi avslutning på nybörjarkursen i agility, och Lycke fick stanna hemma.

Hon har haft dålig aptit hela veckan, på utställningen igår var hon jätte låg och imorse hade hon diarré. Riktigt tråkigt att inte kunna ha med henne på kursen men jag satte henne på magsjuke-diet direkt eftersom jag misstänker och hoppas att de tre sakerna hänger ihop. Om inte så skulle det möjligen kunna vara skendräktighet, men jag tycker att det var lite för länge sedan löpet, eller bara unghundsstrul, hon har sett några "spöken" att boffa på under veckan. Kanske skendräktighet, hormonrubbningar och att hon ätit något konstigt i kombination. Jag hoppas i alla fall att när detta väl lossnar den här gången (för det kommer det att göra) så kommer det att lossna i likhet som det gjorde vid första löpet och att vi kommer få en rejäl skjuts framåt ;)

Agilitykursen blev ändå långt ifrån misslyckad eftersom jag fick äran att låna Johannas söta och duktiga sheltie Näsan (aka Rejsa) och fick känna på hur det känns att springa med en hund som redan kan ett och annat. I sommar får vi träna vidare själva på agilityn så blir det förhoppningsvis en fortsättningskurs i höst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0