Apporteringen då?



Den här gången känns det som att det kan gå.. numera tränar vi med en hemmagjord apportbock som jag tillverkade i morfars garage för kanske åtta år sen. Den är väldigt smal över själva gripdelen så det blir ju en ganska stor övergång till att börja med en riktig apport men jag tror ändå att det är bra att lära in först på den här eftersom hon gillar den och för att det inte gör lika mycket om det blir fel igen.
Nu kör vi alltså ett nytt ryck med apporteringsträningen och jag tycker det går bra, hon kan hålla upp till tre sekunder om jag håller i apporten samtidigt. Vid ca 0.40 i filmen gör hon ett tugg i ca tre repititioner på rad men annars tycker jag inte att hon visar så mycket sådana tendenser nå mer.
Dessutom tycker hon att det kul igen:)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker det ser ut som hon har jättefina stabila greppanden! Kruxet är att komma över kanten till att hålla i den själv också, men det kommer alldeles säkert! :)



Som det ser ut nu kommer jag inte själv vara på norrlands guld (ska förmodligen ställa bichon då) kan hända att jag skickar dit Hugo med uppfödaren om hon ska dit. Men utställningen den 16 är jag på själv. Det är ju även agility den helgen så det är lite mycket då... :)

2011-05-26 @ 20:10:19
URL: http://athela.se
Postat av: Hanna

Jepp, den 16e ska jag ställa själv. Skulle vilja på NG också får se hur jag kan lösa handlingen med bichonen då... Men den 16e är iaf spikat. :)

2011-05-27 @ 14:04:15
URL: http://athela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0