Veckan

Måndag
Vårt första riktiga årsmöte med UHU och i samband med det en föreläsning av Maria Fondelius från Uppsala hundsim om massage och förebyggande vård. 17 personer var vi sammanlagt och det var jättekul att se så många! Tack och lov så klarade Lycke av tre timmars passivitet i klubbstugan bland 10-15 hundar. Det känns som att jag får tåla att hon vissa gånger är jättevild och andra gånger mycket lugnare, har väl med unghundsperioden att göra men ska ändå jobba för att hon ska landa rätt efter den.

Tisdag
Agilitykurs med träning på "skick" mellan koner. Lycke klarade passivitet bra, gjorde övningarna bra men ville inte leka.

Onsdag och torsdag
Djurhållningspraktik på Kungsängen där jag bokstavligt talat fick prova på att göra skitgörat på en stor gård med kor. När man inte är van att jobba fysiskt och framförallt inte i åtta timmar om dagen så blir man rätt slut.

Fredag
"Ledig", ska plugga.

Lördag
Träning på UBK, fokus på delarna till läggande under gång och någon mer planerad störningsövning tänker jag mig.

Söndag
Eftersom jag är reserv som UHU:s distriktsrepresentant så får jag nöjet att följa med Sara till Stockholm på distriktets årsmöte, samt föreläsning med Niina Svartberg. Det ser jag fram emot!

Kommentarer
Postat av: Sara

Woop woop, höjdarhelg :D

2011-03-04 @ 17:07:10
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/
Postat av: Elin

Minnsann:D

2011-03-04 @ 20:01:16
URL: http://wheatenvarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0