Planerad träning

Helt plötsligt var det onsdag igen och det betyder att vi måste utnyttja KBHK:s öppna träning.

Det är en härlig känsla när ett moment börjar bli klart! Delarna till ställande har liksom fallit på plats och igår testade vi framlängeskedja momentet vilket gick bra. För att få ett stabilare moment ska vi ändå gå igenom processen med baklängeskedjning idag.

Med dagens träning vill jag uppnå:
¤ Bättre starter i fotgående, d.v.s. ögonkontakt även första metern
¤ Kedjning och störningsträning av momentet ställande
¤ Säkrare platsliggning

Detta tänker jag mig ska genomföras på följande sätt:
1. Belöning för kontakt under första stegen på fotgående, om ingen kontakt; bryt och gör om.
2. Några repetitioner av själva ställandet
3. Kvarstannande i stå, både när jag går iväg och kommer tillbaka
4. Om ovanstående punkter känns bra så blir det baklängeskedjning av momenetet så långt vi orkar och hinner, ungefär så här;
- Sitt från stå-vid-sidan, jättebelöning!
- Kvarstannande när jag går iväg 10 (?) meter och kommer tillbaka, sitt från stå, jättebelöning!
- Ställande från gång i fotposition, kvarstannande, sitt från stå, jättebelöning!
- Start i utgångsställning, fotgående, ställande, kvarstannande, sitt från stå, jättebelöning!
5. Mot slutet blir det platsliggning, ca 3x20 sek på lagom avstånd till något lagom störande ekipage med matte betryggande nära

Så här ska jag planera fler gånger. Jag brukar planera vad jag ska träna men jag brukar inte tänka igenom vad jag vill uppnå med träningen så noga men det ska jag börja med. Då blir det förmodligen lättare att se framsteg, utvärdera och att planera hur träningen ska gå till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0