Guldkorn

Efter att ha pratat sönder alla öron jag har nått om lydnad, Lycke och Ludvika de senaste dagarna så måste jag dela med mig av ytterligare några guldkorn från dagen.

Presshantering
Kolla in det här va!
Lydiga hundar imponerade i björnidet



Målbilder
1. Nina Svartberg med sin tollare Skoj som tog VM-silver senast visade upp ett magiskt fritt följ. "Det här är det bästa jag har sett, vad kan domaren dra för?" tänkte jag och domaren tänkte nog likadant för de fick en tia.
2. Ditte med labradoren Abby som också deltog på VM fick hela publiken att tappa hakan, stöna av avund och dra efter andan när Abby under inkallningens läggande slängde ner hakan i backen, landade i ett liggande och gled fram över konstgräset.
3. Pondus på tävlingsplan och säkerhet tycker jag att Maria Brandel visade upp med sin Ylle, årets SM-vinnare. Så där stensäker vill jag också se ut.

Attityd
Alla elit-hundarna gav ett så samlat intryck och ändå kunde de explodera på sina förares kommandon. Der är en balans jag vill försöka hitta.

Nöjd
Efter att ha sett så mycket duktiga BC:s, kelpies, tollare m.m. blev det mycket prat om hurdan hund man själv skulle vilja ha. Men fast jag försökte fantisera så insåg jag att, som det är nu, så är jag fullt nöjd med min monster-wheaten och att få fortsätta träna med henne är vad som inspirerar mig mest. Precis som det ska kännas med en 18-månaders hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0