valpagility 4

Jag börjar inse att det går fort framåt med "agilityn" men att det inte kommer bli så mycket tränat för snart kanske vintern kommer (och agility är ju inget vi ska satsa på :P). En liten note to self med vad vi gjorde på valpagilitykursen igår:

- Starta en bit ifrån tunneln och därpå ett hopp
- Böjd tunnel innan ett hopphinder (så pass att enklaste vägen vore att gena förbi..)
- Balnsbomsbrädor uppställda mot lågt bord
- Däcket på lägsta höjd
- Platta tunnlen med upphållet släp

Vi fick papper om hur man kan lära in slalom med 2x2 metoden och det är något jag kanske tar tag i under nästa vår.

Lycke, min stjärna, var så fantastisk igår. Odräglig som få i sina försök att få tag i godis men precis så som jag vill ha henne;) Det var alltså full fart på henne under övningarna men när hon satt uppbunden eller när vi hade genomgång så satt hon lugnt. Innan hon ska starta varje övning sätter hon sig frivilligt för att få ett varsågod. Själva övningarna gå bra men i och med att hon har fått börja springa lite längre för att få sin belöning så har hon börjat testa på att gena, men det är väl bara naturligt och hon lär väl sig att det inte lönar sig. Jag hade henne faktiskt lös under övningarna och mellan varje pass (ca 5 pass per övning eller nåt) och det gick jättebra, hon var nog den enda hunden som inte tog en extra vända till de andra hundarna. Och kampade med leksaken gjorde hon också när hon fick chansen!

Imorgon tänkte jag att vi ska och titta på UBK:s träningstävling i agility och passa på att träna lite passivitet och lek, kanske lite fritt följ och ligg också om det känns bra.
God kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0