Lyckes spårdebut

Idag har Lycke fått spåra för första gången! Spåret var ca 30 m, hann ligga några minuter och det är jag som har lagt det, med en burk med mat och och köttbullar på slutet, samt en pipleksak.

Första halvan av spåret blev lite rörigt; hon såg en groda hoppa iväg i starten, jag styrde lite för hårt i linan och fick leda henne rätt en gång men sista halvan gick hon klockrent. Att hon överhuvudtaget förstår att följa spåret tycker jag är jättehäftigt och sista halvan går hon superfint och med nosen i backen, precis som hon ska. Och hon blev överlycklig när hon hittade "skatten", svansen gick som en elvisp!

Jag är absolut ingen spårexpert men jag tycker att hon ser lovande ut. Ska bli kul när hon blir äldre att fortsätta träningen:)




Min snälla lillsyster Lina höll oss sällskap i skogen, vaktade Lycke när jag la spåret och filmade. Tack:)

Kommentarer
Postat av: Margareta

Så kul att höra av dig :-) och så roligt att du kommit in på vet utb! Grattis (i efterskott;-)



Jag och Asko gick valpagility på Bruksis här i stan och det var verkligen kul. Lycka till med både valp och studier!

2010-08-16 @ 08:53:53
URL: http://www.arctoshundskola.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0