Heja Uppsala

Igår skulle vi ha "debuterat" (utan färdigt slalom och halvfärdiga kunskaper på några andra hinder) i hoppklass 1 i Västerås men då Lycke ätit antibiotika och varit sjuk så fick hon inte vara med. Tanken var att vi som gått Johannas tävlingskurs under vintern skulle ha tävlat tillsammans och därför ville jag ändå följa med och heja på kurskamraterna och övriga klubbkamrater som skulle tävla. Lycke var så pass pigg att hon fick följa med och titta på hon också.

Dagen bjöd på solsken och jag blev bjuden på goda muffins (tack Frida och Tina!) och trevligt sällskap av Uppsalingarna. Lycke var glad och nöjd och inte alls berörd av agilitymiljön, jag tyckte nästan att hon var lite för lugn men när vi testade att leka och småträna lite så var hon på i alla fall. Jag har aldrig följt en officiell agilitytävling en hel dag och det var jätteroligt att se så många duktiga tävlande och olika varianter på hur de löste banan. Mest imponerad blev jag av mina duktiga klubbkamrater; Erika och Pippi tog sin tredje och fjärde pinne, Linnea och Theja tog sin andra pinne, Tina och Härva gjorde en snygg debut och Johanna och Rejsa briljerade trots diskar. Det var fler på plats som gjorde bra ifrån sig men som jag inte hann se så noga. Grattis alla duktiga!

Vi var hemma sent och jag hade tänkt åka på hundungdoms agilityträning men både jag och hunden var slut efter dagen. Nu är jag i alla fall jättepeppad att träna ännu mer agility så att vi också får vara med och tävla nån gång! Och peppad inför fler härliga hunddagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0