Agility med filmning



Den här söndagen kunde vi äntligen vara med på UHU-träningsgruppens agilityträning. Elsa och Baccus var de enda som gjorde oss sällskap och vi improviserade ihop en slags bana.

Det var längesen jag såg Lycke springa agility på film så idag hade jag med kameran. Det kändes bra att springa banan, vi körde två varv och båda gångerna missade hon nåt hopphinder men jag är galet nöjd med att hon satte platta tunneln självständigt båda gångerna. Hon sprang kanske inte sitt allra snabbaste men det gjorde hon å andra sidan inte på promenaden idag heller. Nu har vi testat att springa längre kombinationer/bana två gånger den här veckan och det är så roligt att vi faktiskt tar oss runt! Det var inte allt för längesen som hon knappt kunde ta flera hinder på rad. Vi har tränat mycket gunga i veckan och där går det också verkligen framåt. Kommande vecka ska vi förstås jobba vidare på slalom och köra lite kortare kombinationer med fokus på fart och självständighet. Men först och främst förtjänar hon någon vilodag efter att ha kört ganska hårt den här veckan.

Kommentarer
Postat av: Jo

Instruktören är imponerad, framförallt av hur fint hon börjat söka hinder. Ni kommer att bli grymt bra!

2012-05-13 @ 23:02:13
URL: http://rejsarally.wordpress.com
Postat av: Elin H

Vad duktiga ni är. :)

2012-05-14 @ 17:26:31
URL: http://elinshundar.blogg.se/
Postat av: Anna G

Vad duktiga ni blivit! :) Snart kommer jag och Ludde också på träningarna, vi går ju nybörjarkurs nu! ;)

2012-05-14 @ 22:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0