Guldstjärna till dig

Hur kan det komma sig att hon fortsätter vara så fantastisk under träningarna efter att hon har börjat löpa? Jag har alltid tänkt att det först och främst är träning som avgör hur en hund beter sig men denna markanta skillnad av frökens uppförande har fått mig att undra om inte hormoner spelar en mer avgörande roll än vad jag trott. Hemma är hon tröttare än vanligt och ska nosa på allt under promenaderna men vi var på UBK:s onsdagsträning idag och hon ville bara ha godis, leka och gosa, hon var snabb och alert och kopplet sträcktes knappt en gång under hela tiden vi var där. Och då var det många hundar på en liten yta. Det allra bästa vore ju om det höll i sig även efter löpperioden men det återstår ju att se. Jag är förbryllad. Hur beter sig era tikar före, under och efter löp?


Kommentarer
Postat av: Johanna

När Mossa löpte första gången var det som om saker rasslade till i huvudet på henne och hamnade på rätt plats. Mycket av det stökiga försvann. Efter andra löpet märkte vi ingen större skillnad men nu efter tredje så är det ännu större skillnad! Hon känns vuxnare, stabilare och jämnare i humöret.

2011-03-09 @ 21:53:12
URL: http://lillamossa.blogspot.com
Postat av: Sara

Härligt med genombrott! Njut! Gick det bra att vara på planen igår alltså? Jag tränade på annat håll, just in case :)

2011-03-10 @ 10:48:09
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/
Postat av: Hanna & hundarna

Jag har aldrig märkt någon skillnad på Cajsa på träning när hon löper eller inte löper. Hon ger alltid sitt yttersta. Märker det precis som du skriver hemma istället att hon ska lukta på allt ute och så. Men inte på träning.

Det kan nog vara så att det är saker som faller på plats nu under löpet! :)

2011-03-10 @ 16:14:40
URL: http://athela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0