Skogshund



Den här gången bjuder jag till och med på en liten filmsnutt av bästa kvalitet (vrid på huvudet när du tittar)! Jag och Lycke traskar i skogen och tränar inkallningar då och då. Reaktionsförmågan och hastigheten har förbättrats avsevärt sedan jag börjat med köttbullebitar som belöning, tokkul tycker hon det är! Tyvärr så är det inget ljud på filmen men när hon vänder och kommer springandes i full fart då har jag precis ropat på henne (ni får lov att tro mig:P).

För övrigt så var detta bland de första gångerna Lycke överhuvudtaget vistades i skog och, liksom min gammelwheaten, så ser det ut att vara där hon hör hemma:) Än så länge verkar hon inte ha fått upp ett riktigt intresse för att nosa men däremot vill hon klättra på allt, så går det om man tränar shejping upp på stenar, hon försökte till och med klättra upp i ett träd.

Då och då när hon tittar bort för länge så kör jag klassikern med att gömma mig och jag gillar hennes intensitet när hon börjar leta efter mig. Uthållig verkar hon vara och till och med då flyger hon upp på stora stenar och står där och spanar. Det enda som bekymrar mig är att hon verkar ha noll självbevarelsedrift, som hon flyger fram!

Kanske blir inte lydnad vår första prioritet ändå, Lycke känns som en hund som bör jobba i skogen! Kanske testar vi ett spår i veckan? Hon verkar inte helt olämplig för agility heller.. Härliga Lycke!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0