På gång

Vi är fortsatt isolerade (främst Lycke men sekundärt även jag) men jag börjar se ljusare på framtiden.

1. Hostan har börjat avta och Lycke gör vad som helst till och med för torrfoder.

2. Jag och Sara har gått utbildningen till ungdomsinstruktörer och har bara vår examinationsuppgift kvar; att hålla en allmänlydnadskurs. Vi är båda jättetaggade och har gjort vår grovplanering. Det kommer bli världens bästa allmänlydnadskurs, får vi bara deltagare så drar vi igång i slutet av februari.

3. I vår ska jag gå tävlingledarutbildning i lydnad vilket även det ska bli jättespännande.

4. Jag har fått jobb som djursjukvårdare i Kiruna i sommar. Som student är det en enorm lättnad att redan i början av februari få veta att man har någon slags inkomst säkrad. Det blir fem veckor så jag har gott om tid att göra annat också och kan börja planera för det tidigt. Jag har redan bokat upp helgerna de veckorna som jag ska jobba eftersom de sammanfaller med utställningar och agilitytävlingar i Gällivare och Piteå, en fördel med att bo i Kiruna är ju att jag kan sno mammas eller pappas bil.. Min kära syster tar studenten och som det ser ut kommer jag att hinna åka upp i tid för att fira henne! Det innebär också att jag kommer vara hemma när Kiruna BHK har dubbeltävling i lydnad, klass två redan i juni? Jag hoppas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0