Från det ena till det andra

Igår hade jag en strålande dag.

För det första hade jag inga föreläsningar att gå på och fick sova några minuter extra. Under morgonen ringde telefonen och jag blev erbjuden ett till sommarjobb, ett som känns mycket bättre och som jag har tackat ja till! Efter att ha gått och oroat mig för om jag kommer att få chansen att jobba som djursjukvårdare i sommar och i sedvanlig ordning över om jag alls får någon sommarinkomst hade jag plötsligt två bra alternativ att välja mellan. Tidigare blev jag som sagt erbjuden fem veckor i Kiruna men ska nu istället jobba tio veckor på djurkliniken i Öjebyn (Piteå). Första impulsen var att tacka nej till Öjebyn direkt via mejl eftersom jag redan hade ett jobb och inte kände ork till att börja leta boende och så vidare. Till slut skrev jag ändå dit och bad dem ringa så fort som möjligt så att jag i alla fall kunde fråga. Det löste sig bättre än väntat och jag får bo i en lägenhet i samma byggnad som kliniken tillsammans med två andra studenter som också ska vikariera, utan hyra mot att vi tar kvällsrastningen med inneliggande patienter. Jag älskar Piteå under sommaren och ser fram emot att lära mig massor och hinna med mycket träning och tävling med Lycke.

Dagen fortsatte med att Lycke blev duschad och kammad. Mjuk som en fågelunge. Minna bjöd över mig på middag och en omgång Kinect sports, ja tack! Och när jag kom hem blev jag överraskande glad av en småsak.

Ett dygn och några timmar senare ligger jag vaken för tredje natten med kass sömn. Förkylningen som retats tidigare nätter bröt ut idag och jag är måttligt road. Jag hoppas att jag är tillräckligt pigg imorgon för att orka köpa nässprej och mat. När hostan slutar för hunden så börjar den för matte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0