Lycke stannar hemma

Eftersom Lycke löper och låter sitt agerande styras till fullo av hennes hormoner så har hon fått stanna hemma i veckan när matte har varit på hundaktiviteter. Hon är faktiskt ganska duktig ändå när vi tränar själva men det känns inte schysst att ta med en tik i höglöp på kurser och dylikt och hon har en hel del knasigt för sig som inte kan skyllas på annat än löp. Typ att bli rädd för pensionärer och statyer, eller pipa åt besökade i timmar..

I söndags var Lycke faktiskt anmäla till lydnadsklass 1 men fick ju inte vara med. Vilket nog var lika bra, mer träning kommer inte att skada.

Igår gick jag på agilitykurs utan Lycke. Det var tredje tillfället på vår fortsättningskurs och det tråkigt att missa eftersom hon hittills har lärt sig massor de tidigare gångerna. Samtidigt som jag för varje gång inser hur mycket vi har att träna på. Igår fick jag i alla fall låna fina sheltien Rejsa igen vilket passade utmärkt eftersom vi tränade på framförbyten och jag därmed kunde koncentrera mig nästan helt på min handling och inte på tusen andra saker som det blir med Lycke (kommer hon hoppa, kommer hon sticka iväg, kommer hon vilja hon leka.. o.s.v.). Men hon gör framsteg, förra kurstillfället var det inga problem att ha henne lös, hon kom tillbaka med sina leksaker och hon ville leka nästan varje gång det erbjöds.

Idag höll jag i Uppsala Hundungdoms tisdagsträning och det var så kul att se både gamla och nya ansikten. De som ville träna gemensamt körde kontakt- och inkallningsövningar med störning och jag tycker att det gick jättebra för allihop. Jag hoppas att fler nya kommer och att de som har varit på aktiviteter tidigare fortsätter att komma tillbaka, det vore så kul att få ordentlig fart på UHU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0