Tävlingsmässig lydnadsträning

Vi blev inte så många men det var väldigt trevligt på dagens lilla träningstävling. Det var första gången jag och Lycke gick igenom alla ettans moment i följd (förutom apportering) med kommendering och med tanke på det så är jag väldigt nöjd med dagens prestation. Lycke verkade något påverkad av situationen och blev seg i starterna, tappade fokus några gånger men annars gjorde hon precis som hon ska. För att klara ett helt program på tävling utan belöningar så behöver hon nog vara i lite högre aktivitetsnivå men det ska vi ju träna på. Vi körde två platsliggningar och jag börjar känna mig riktigt trygg med att lämna henne. Än har vi aldrig gjort en hel platsliggning med både fullt avstånd och full tid men vi närmar oss. Däremot lägger hon sig alltid ner innan kommando fast jag har tränat som tusan.

Linn var snäll och filmade och här får ni se resultatet. Nyttigt att se sig själv på film, vad tusan gör jag med vänsterarmen under ställande till exempel? Dubbelkommando helt utan funktion, ut och träna bort!

Linförighet



Läggande



Inkallning



Ställande



Hopp över hinder


Kommentarer
Postat av: Hanna

Tycker att det ser jättefint ut! Kommer nog gå galant när ni ska debutera i lydnaden :)

2011-10-09 @ 11:27:07
URL: http://athela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0