Midsommarfirande

Egentligen hade jag velat visa bilder på sol, vatten, grillat, jordgubbar och en stuga. Men på grund av dålig väderprognos (var är regnet då?) och diverse andra omständigheter blir det en långhelg i stan som tömts på folk och inget riktigt midsommarfirande.

Idag har jag och Lycke varit på joggingtur (första gången sedan någon gång när Uppsalas gator var täckta av is) och Lycke har fått spåra. Jag lade ett så spännande spår med en övergång över en stig och i snårig terräng men idag var första gången spårningen blev misslyckad. Lycke var till en början inte alls med på vad det handlade om men när jag släppte henne på spåret på nytt de sista tjugo metrarna så gick det som smort. Men hon fick inte testa på min utmaning, får göra om det en annan gång.

I kväll väntas mys med lillasyster som jag ska hämta från jobbet när hon slutar. Efter det går vi lös på min midsommarmeny; till förrätt blir det skagenröra med rostbröd, huvudrätt skippar vi och till efterrätt glass med maränger, varma hallon och hemgjord chokladsås!

Trevlig midsommar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0