Kiruna brukshundklubb

Idag har vi varit duktiga!

Jag planerade in ett fåtal saker att träna på innan vi åkte dit, tog med gottgott och sen körde vi fem repetitioner-lek- fem repetitioner till- paus, och så om igen. Lite förvirrad var Lycke i början men hon blev bara bättre och bättre under passets gång. Mycket lek och bus och givande träning.

Lycke gjorde alltså debut på Kiruna Brukshundklubb. Vi var där när de hade öppen träning i agility och bad om lov att få använda agilityhindrena i sommar fast jag inte är medlem där längre, vilket gick bra (däremot fick jag ingen kod till förvarningskjulet, något att jobba på). Idag tränade de på en avancerad hinderkombination så vi avstod och körde lydnad istället men kanske nästa gång. Vår träningsdejt uteblev pga sjukdom men det var härligt att se att det finns några som håller igång i Kiruna!


Kommentarer
Postat av: Sara

Härligt med givande träning! Kul att ni har en klubb att hänga på även hemma i norr :)



Vilket bra tips, hur tycker du att det funkar? Jag har ju redan ett nosa-kommando men det använder jag nog lite mer som en frisignal. Är tanken att detta ska vara en tidsbegränsad nosning eller hur gör du? Vi har liksom "gå och nosa"-delen men inte den där "kom tillbaka"-delen ;)

2011-06-16 @ 16:22:19
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0