Gällivare Int.

Idag har vi varit på NNKK:s internationella utställning i Gällivare. Förutom allt regn så var det en mycket lyckad dag.

Lycke fick excellent, CK och blev bästa juniortik med kritiken:

13 months, excellent size and balance, beautiful head, excellent front, good ribcage, topline, angulation and tail, sound movement, good temperament, coat texture still not (...), condition acceptable for the age

I bästa tikklass placerades hon trea med reserv-Cert

Det var bara nio wheaten anmälda men tikarna som placerades före Lycke var båda champion ett par gånger om så jag är riktigt nöjd med dagens resultat. Mest nöjd med att Lycke var på utmärkt humör (till skillnad från förra gången) och jag behövde bara haka på henne för att hon skulle visa sig från sin bästa sida. Hon var lika lättsam att ha med som vanligt och hon börjar gilla sin bur allt mer, hon smiter in i den när hon får chansen.

Nästa; rasspecialen Norrlands Guld, 17e juli i Piteå :)









Kommentarer
Postat av: Johanna

Hon är himla tjusig, din tik!

2011-06-19 @ 19:18:51
URL: http://lillamossa.blogspot.com
Postat av: Johanna

Tack, jag är jättenöjd! Jag sprang ju med Mossan från planen, och kastade en leksak till henne. Det gör ju många. De vet dock om att de ska vänta tills de kommit av planen... Jag var på gruset fortfarande. Lite bittert, förstås. Det blir nog LP, inte för titeln, men för att få lite tävlingsvana före klass 2. Eller så lessnar vi, och kör tvåan ändå. Nu är jag pepp i alla fall! :)

2011-06-19 @ 22:15:45
URL: http://lillamossa.blogspot.com
Postat av: Sara

Vad jätteroligt, grattis!! Jag har ingen koll på utställnignsförkortningarna men reserv-Cert klingar ju väldigt bra och bara det att hon var på strålande humör tycker jag låter härligt :)

2011-06-19 @ 22:18:20
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/
Postat av: Hanna & hundarna

Grattis! :) Vilken fin kritik hon fick Lycke.

2011-06-20 @ 19:21:53
URL: http://athela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0