Träningsguide

Strax innan jul fick jag hem böckerna "Med sikte på 10:an" och "Träningsguide 1" som hör till den förstnämnda boken. "Med sikte på 10:an" har jag läst tidigare och eftersom den var bra vill jag ha den i bokhyllan för att kunna ta fram vid behov. Träningsguiden var billig så den lades till av bara farten. Det är ett litet häfte som inte ser så mycket ut för världen men den visade sig vara riktigt rolig. "En pysselbok för lydnadsintresserade" beskrivs den som i inledningen och den kanske inte innehåller så mycket revolutionerande fakta men massa roliga och användbara saker som ett individtest, guide till träningen av delmoment, belöningstest och ett schema att fylla i när man ska länka ihop delarna (se bild nedan).

Jag kommer nog använda mig av denna för att hålla struktur och översikt på träningen, dessutom blir det ju mycket roligare att träna tråkiga smådelar när man sedan får sätta ett kryss i en ruta och se hur man närmar sig ett färdigt moment. Det finns även en "Träningsguide 2" för de högre lydnadsklasserna.



När jag kommer tillbaka till Uppsala väntar ytterligare två nya böcker på mig som jag har höga förväntningar på; "Släpp kontrollen lös" och "Agility right from the start".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0