Tiga är guld

Bara för att det är tyst i bloggen så behöver det inte betyda att det går dåligt:)

Efter ett träningsuppehåll på några dagar under förra veckan är vi igång igen och attityden hos oss båda har förbättrats avsevärt. Lycke har varit en pärla senaste dagarna; när jag har knäppt av kopplet inför träning så har hon direkt gått in i frivilligt fotgående och det har gått flera dagar sen hon inte kom tillbaka med en kastad leksak. Nu kan jag verkligen börja använda leken som ett redskap, det vill säga att hon uppskatter den mer som belöning. Känslan och engagemanget hos henne som jag vill ha verkar komma mer och mer. Det går framåt!

Efter jobbet idag blir det ännu en tur till Rosvik över helgen där vi framförallt ska mysa men även träna; slalom, platsliggning, tandvisning (med "näbbtarget") och spår. Samt reda ut tovor.

Kan även meddela att vi är anmälda till fortsättningskurs i agility till hösten och jag hoppas att UBK kör en repris på förra årets lydnadskurs för ekipage på väg mot tävling i lydnad så att man kan peppa sig med en rolig höst när sommaren börjar ta slut.

Trevlig helg!


förra hösten

Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst är det konstigt att några dagars vila kan göra så mycket för hundarna ibland! Blixten var klockren på klossen efter han vart på camping och vilat från all träning under en helg.



svar på din fråga: Blixten är till salu men han kommer bara att säljas till rätt hem/person och i det hemmet ska träning för tävling ingå... Så jag har lite krav och finns det inte någon som uppfyller dom blir han kvar hemma hos oss. :)

2011-08-05 @ 20:01:18
URL: http://athela.se
Postat av: Wheaten Barbro

Härligt att läsa om era planer på fortsatt träning. Hoppas nu att det blir en lydnads grupp som ni passar in till hösten.

Lycka till från Oss i Gävle.

2011-08-05 @ 21:27:44
URL: http://wheatenbarbrosblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0