Morgonstund

När föreläsningarna börjar 10.15 kan jag rekommendera agilityträning istället för sovmorgon, så gjorde Malin och jag idag i alla fall. Ockra är helt ny på agility och fick träna hopphinder och tunnlar vilket hon gjorde jättebra. Lycke fick först springa en oval bana med stor cirkel och liten cirkel med fokus på att hon skulle söka sig ut från mig och bespara mig lite spring i svängarna. Det gick riktigt bra faktiskt! Förutom en av svängarna där tunneln tydligen inte såg så lockande ut när jag försökte utmana henne. Men vi tränade lite extra på den tunneln med utlagd skål och såg lite framsteg efter det, hon kunde till exempel ta den från fel sida sen (böjd tunnel med mig i yttervarv) vilket kan vara bra när vi ska lära oss att bakombyta..

Långhoppet introducerades också och Lycke förstod snabbt att även detta åbäke skulle hoppas över. Bara att bygga på det på längden!

Inget nytt på slalomfronten förutom att jag har börjat hitta gränsen på när det blir för svårt så där blir det att strukturera upp träningen och hoppas på framgång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0