Dansa, pausa

Igår fick jag den briljanta idéen att duscha Lycke innan agilityträningen och det blev så lyckat att det drog ut på tiden så att jag fick ta ut Lycke direkt ur duschen och sedan springa till bilen. Klockan sju började träningen och det var inga problem att springa i shorts och t-shirts, respektive blöt päls. Vanligtvis när hon är nyduschad så brukar hon ju få fnatt och busa runt i läganheten och den effekten gick att föra över på agilitybanan också. En hoppklass 2-bana byggdes upp och jag valde att köra bitar av den. Första omgången var Lycke supersnabb (eller jag tror det, för jag hann inte med och det mesta blev fel) och struntade ganska hejvilt i vad jag visade. Just så vill jag att hon ska springa men tanken är ju att hon ska gå att styra också. Jag som trodde att hon hade blivit för lättstyrd och behövde mer träning på fart och självständighet men idag var det alltså tvärtom.

Vi tog en paus och jag funderade. Nästa omgång förenklade jag vägen något och koncentrerade mig på att visa tydligare. Då gick det super! Lyckes tempo hade dämpats något men var ändå klart godkänt. Men eftersom det finns uppenbarligen mer kapacitet i benen så jag måste få henne att springa sitt snabbaste och ändå vara uppmärksam.

När det inte var vår tur att springa hann vi träna lite på ett slalom med fyra pinnar uppställda. Efter lite shejping tog hon sig igenom alla fyra pinnar med en antydan till tempo också, wie det går framåt! Vi hann också med en platsliggning och att träna lite apportering samt ett ställande och läggande. Jättehärlig kväll med trevlig träningsgrupp, jag kommer att sakna UBK/UHU i sommar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0