Bra bok

Det är så roligt att bli positivt överraskad!

Under instruktörsutbildningen fick vi boken "Bra relation" som Kenth Svartberg skrivit och då fick vi även i läxa att läsa den. Han skriver om hur man får en bra relation med sin hund genom att hitta balans mellan trygghet, samarbete och bestämmande (TSB-modellen). Den visade sig också ge en hel del tips kring vardagslydnad och beskriver till exempel skvallerträning/tvärt-emot-inlärning bra.

Jag tyckte att den lät tråkig först men ändrade mig snabbt. Självklart väldigt grundläggande men på ett väldigt bra sätt förklarar den varför och hur man bör agera i vardagen med sin hund och i olika situationer. Sådana saker som jag själv tycker kan vara svårt att sätta ord på. Jag skulle lätt rekommendera den till en grupp valp/allmänlydnadskursare (valpköpare) men den känns även användbar för instruktörer eller om man vill reflektera över hur man kan hantera vardag och vardagslydnad.



Jag har även lyckats anmäla mig till en gratis föreläsning med Kenth Svartberg här i Uppsala som real-gymnasiet har. Ska bli roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0