Det var det fredagsmyset

Att Lycke svalde nästan allt sitt torrfoder som dagens träning erbjöd utan att tugga var nog inte hennes smartaste drag. Det, eller hästbajset och alla pinnar hon plockat ur pälsen på sig själv, verkar ha satt hennes mage i gungning. Vid elvatiden ikväll började hon svälja saliv och få kväljningar och därefter har hon kräkts och hetsätit gräs. Jag hann föra över ett antal tusen kronor från sparkontot utifall ett besök hos veterinären skulle bli aktuellt men sköterskan i telefonen lugnade mig och bad mig hålla koll på henne hemma istället.

Ett par timmar höll det på men nu har det lugnat sig och hon ligger nedanför mig med ena tassen på min fot. Då och då får hon "uppstötningar" men jag tror att det värsta är över.
Någon "uppvisning" på lillSkansen imorn känns inte längre aktuellt. Även om hon mår bättre så ska hon nog inte äta under förmiddagen och jag vill inte visa upp en hund som kräks upp gräs. Att hitta hundvakt innan klockan åtta imorgon bitti känns klurigt. Jag vågar inte lägga mig och sova ännu och vill helst slippa denna skoluppgift helt och hållet för imorgon.
Hoppas att ansvarig lärare och skansenpersonal har förståelse för att magen inte alltid vill vara med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0