Prioritet

Om vi ska tävla i år så behöver jag lite struktur i min träning av lydnadsettan och en bra början är ju att göra en lista på vad vi främst behöver träna på inom varje moment.

Platsliggning
- Väntan innan nedläggande respektive uppsättande
- Svårare störning än hund som ligger stilla
- Avståndet mellan oss
- Tid
- Tid, avstånd och störning i kombination

Tandvisning
- Nostarget i annan männsikas hand

Linförighet
- Uthållighet

Läggande
- Ordförståelse

Inkallning
- Djupare ingångar, det vill säga få bort tacklingarna

Ställande
- Ordförståelse

Apportering
- Plocka upp frå backen, komma i utg.ställning och vänta där
- Gripa från handen

Hopp över hinder
- Högre hinderhöjd

Helhet/ övrigt
- Kommendering
- Uthållighet/engagemang
- Avslutande belöningsritual

Den här listan ska jag skriva ut, stoppa upp på kylskåpet och dra ett streck för varje gång vi har tränat på någon av de här sakerna!


Kommentarer
Postat av: Sara

Smart grej! Jag är så less på mig själv som fortfarande inte gjort upp en plan trots att jag tänkt fixa det efter lägret.

2011-09-26 @ 21:39:13
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/
Postat av: Lina

Vilken päls damen börjar få! :)hoppas ni har de bra!

2011-09-27 @ 21:05:15
URL: http://linaseverinalarsson.blogg.se/
Postat av: Wheaten Barbro

Det var en smast lista att sätta upp i köket. Kanske jag oxå ska ta och tillverka en sådan. Då får man ju verkligen svart på vitt om det tränas flitigt.

// Lycka till Barbro & Neddus.

2011-09-27 @ 22:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0