Platsen

Lycke gjorde något riktigt fint nyss! Jag la henne för en singel-platsliggning på gräsmattan utanför porten till huset och lämnade henne på lite längre avstånd än vanligt. Folk cyklar förbi och efter knappt en minut kommer en matte med valp gåendes bakom ryggen på mig. Första impulsen var att springa fram till Lycke men jag hade lite is i magen och bytte några ord med den andra matten och hennes valp stod och suktade efter sin potentiella lekkompis.
En framtass ryckte på Lycke annars låg hon helt stilla. Där gick jag självklart fram och belönade.

Jag tror det finns hopp även för henne. Men vi behöver träna. Mycket. Någon som vill ställa upp?


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag kan ställa upp. Det kanske blir svår störning :P

2011-09-06 @ 19:54:08
URL: http://tollarbosockra.weebly.com
Postat av: Malin

Bra gjort att ha is i magen. Om du litar på att hon ligger kvar kommer hon att göra det också. Själv jobbar jag jättemycket med att hunden ska ha rätt attityd till platsliggning. Lugn och trygg och absolut inga aktiva platsliggningar.



//Malin

2011-09-09 @ 14:18:15
URL: http://www.wheats.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0