Shopping och agility

Dagen började med ett besök på Granngården vilket resulterade i inköp av klippmaskin (nu ska jag väl slippa klippa Lycke i örat igen), bajspåsar, vintertäcke för kalla dagar i hundgården och en leksaksgroda.

Grodan fick följa med när vi träffade Frida och Frida för att träna agility. Det blev ett riktigt härligt pass med träning på raksträckor, svängar, platt tunnel och slalom. Lycke var allt annat än trött, snarare ur kontroll vilket var roligt, särskilt eftersom hon ändå gick att kontrollera. Grodan (tennisboll med armar, ben och huvud med pip) gick hem och uppfyllde sitt syfte; det vill säga att jag kunde använda den som kastad belöning. Den var till och med så populär att hon inte ville ge tillbaka den. Så går det med leksaker som inte är roliga att kampa med och som är roligare än godis. Men jag behöver en sån leksak också och får använda den när det passar. Om man smyger fram och kastar en godis framför Lycke så hinner man i alla fall sno tillbaka den.

Slalomträningen kändes fantastisk! Pinnarna börjar närma sig en rak linje och när hon väl hade fattat så sprang hon med bra tryck under tassarna och tog det ur lite vinklar.





Det har blivit så mycket hund under helgen så att jag måste stanna hemma från skolan imorn för att hinna plugga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0