Spöken

Hej och hå, jag vet inte vad jag ska säga om dagens träning.. Lycke var överlycklig över att få träna lydnad och gjorde allt (och mer därtill) i ultrarapid.

Vi började med kommendering och till en början gick hon fint men sedan blev hon vild och hittade på lite egna varianter. Senaste tiden har varken jag eller Lycke känts riktigt hemma under fotgåendet när vi har fått kommendering men idag kändes det bättre. Min förmåga att själv hålla mig lugn under linförigheten ställdes på prov men det kändes ändå bra, men jag behöver fortfarande öva på mina rörelser i svängarna.

Under ställandet hade hon flyttat på sig när jag gick tillbaka till henne så det tränade vi separat på senare. När delarna hade börjat kännas bra så ville jag göra hela momentet en gång men då hade hon helt glömt bort hur man gör ställande. I ställandet vet jag inte hur många gånger jag har fått gå tillbaka och jobba med delarna som ibland tycks falla bort helt och hållet. Synd att avsluta en i övrigt rolig träning på ett så frustrerande sätt.

Jag vill inte ha strul i ännu ett moment.

Bli frustrerad. Åka hem. Känna hopplöshet. Bli arg. Tänka om. Hitta tillbaka. Fortsätta träna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0