Tummar och tår

Usch. Jag hittade en knöl i juvret på Dilba för någon dag sen och vi var till veterinären igår. Vecka 33 när jag ska gå bredvid hela veckan ska de ta bort den för att sedan skicka på analys. När vi ändå var där passade vi på att ta blodprov för att kolla sköldkörteln, Dilbas päls och ork har inte riktigt varit som de ska.

Men igår busade tant Dilba och fröken Lycke i blött lingonris och leriga vattenpölar som ystra unghundra båda två. Jag har även bestämt mig för att Dilba ska få bli fin, det vill säga badas, kammas och friseras. Inte gå runt med myggmedel, tovor och kort, ofriserad päls som hon har gjort senaste tiden. Hon ska få vara snygg tills jag åker neråt i landet igen i augusti, för då klipps pälsen ner till så lättskött som möjligt.

Dilba gillar ju att ha blickarna på sig så det tror jag hon kan uppskatta.



Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas att det inte är något allvarligt så hon får vara frisk!

2011-07-28 @ 20:46:23
URL: http://athela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0