Förberedande agiltykurs

Välkommen vårtermin!
Nu börjar saker att dra igång lite smått, det är fortfarande vad som kan kallas för vinter men det är i alla fall hög tid att börja förbereda för den vår som kommer.

Igår hade vi styrelsemöte med Uppsala Hundungdom, lika trevligt som alltid och det känns som att vi kom fram till en hel del bra saker. Förhoppningsvis har UHU-s medlemmar många roliga aktiviteter att se fram emot under året (några av dem kommer att presenteras under årsmötet), jag längtar själv tills vi drar igång. Dessutom blev det bestämt att jag ska gå som hjälpinstruktör på en allmänlydnadskurs för Uppsala Brukshundklubb under våren vilket ska bli riktigt spännande.

Idag har jag och Lycke varit på första träffen av den "förberedande agilitykursen" på UBK. Vi ska alltså först gå en förberedande kurs och efter den en grundkurs, vilka kommer att vara varannan tisdag under i stort sett hela våren. Det ska bli kul att lära sig agility från grunden, för intruktören Johanna verkar ha koll på det där. Jag tycker att agility är och verkar väldigt roligt men jag har inte blivit biten, mest troligt för att jag kan för lite, därför kan jag än så länge inte låta bli att främst se vilka fördelar dessa agilitygrunder har för vår övriga träning, som lydnaden. Som på kursen idag tränade vi bland annat hundarna att följa vid sidan när vi snurrar, utan att byta sida bakom vår rygg. Jag som har dragit mig för att börja träna höger- och heltomsvängar för lydnaden och plötsligt är halvvägs där. Missförstå mig inte, agility intresserar mig verkligen, men om jag ska hålla på med det så ska jag också satsa för tävling och det är det för tidigt för mig att besluta än;)

Lycke var i finfin form. Hon verkar verkligen anstränga sig för att behärska sina impulser, som att fara fram till de andra hundarna, och även om hon inte alltid lyckas så hade hon så gott som perfekt attityd till träningen. Det ger mig en känsla av hopp.

Kommentarer
Postat av: Wheaten Barbro

Hejsan!

Kul att läsa om en ny kommande agility wheaten. Kanske vi ses på någon tävling framöver.

Lycka till på kursen.

// Barbro&Neddus från Gävle

2011-03-11 @ 21:46:27
URL: http://wheatenbarbrosblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0