Mina pinnar





Rosvik levererade även denna helg. Inget sol och bad men shopping i Piteå, blåbärsplockning, lite hundträning och massa mys med mamma, syster, Lycke, moster och Nelson.

Lycke fick miljöträning och platsliggningsträning när vi gick på stor loppis i Piteås badhuspark och hon skötte sig galant men att ligga heeelt stilla var lite svårt med alla störningar. Vi hade också ett jättebra slalompass där vi tränade mellan att växla sida så att hon vissa gånger kunde gå rakt in genom porten och andra gånger behövde runda första pinnen för att komma in från höger. Jag försökte även variera min egen position så mycket som möjligt och hon belönades med leksak nästan hela passet.

För det mesta är ju Lycke väldigt duktig och lättsam men jag har blivit ordentligt förbannad på henen under den här helgen. Det brukar ju gå bra att ha henne lös och hon brukar komma på inkallning men under helgen har hon lyckats sticka iväg långt TRE gånger och inte alls brytt sig om inkallningssignal. Inkallningssignalen är den enda livlinan jag har eftersom hon inte ens klipper med öronen för varken fjäsk eller åthutningar. Jag blir så arg, besviken, skamsen och rädd.

Våra slalompinnar har jag blivit väldigt förtjust i men imorgon måste jag nog skiljas från dem. Lillasyster ska till vår lägenhet innan hennes utlandsresa och då får hon nog med sig dem bättre på tåget än vad jag kommer få med all min packning plus hund när vi åker neråt. Men vi återses ju om ett par veckor och som tur är finns det ju mycket annat som vi också behöver träna på!

Kommentarer
Postat av: Hanna

sv; tack för rådet. Tänkte inte så långt själv på vart jag placerade belöningen. Men ser nu när jag kollat på filmen igen att han oftast tog ett steg ut från sidan igen när jag gav honom den så han kan nog behöva få den "utifrån" några gånger så han lär sig stå stilla med bakbenen till att börja med innan sitt ska läggas till.

2011-08-08 @ 18:34:29
URL: http://athela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0