Lydnad i regn

Träningen på UBK idag gick bra!
Lycke var lika taggad som jag, i alla fall i början. Då är det ju lätt hänt att man håller på för länge då vilket vi nog gjorde, i alla fall med tanke på att vi tränade mycket på ställande vilket kräver stor koncentration för bådas vår del. Men den nöten ska vi knäcka:)

Bäst idag var att jag tränade med henne i sele och kort lina och det kändes hur tryggt som helst och jag behövde inte stoppa henne en enda gång fast det var andra hundar på planen. Näst bäst var att hon kunde belönas med lek, inte bara kamp utan även springa och hämta leksaken. Tredje bäst var att hopp över hinder gick jättebra, hon hade riktigt bra drag mot hindret och jag började även kedja in utgångsställning efter hoppet.

Sämst var vädret (regn) och att Lycke inte riktigt ville sätta sig i det blöta gräset och slarvade därmed med utgångsställningen. Vid närmare eftertanke så var det främst i slutet av passet när hon började bli trött så om jag tänker på att inte kombinera trötthet och blött gräs när vi tränar sitt så tror jag inte att det ska bli något större problem.

Tack för sällskapet idag, Sara och Texas!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack själv! Det är så roligt att se hur ni utvecklas från gång till gång och hur lilltjejen växer och mognar :)



Förresten, var har du köpt ditt pannband? Det såg väldigt bra och smidigt ut. Börjar bli trött på mitt tjocka klumpiga.

2011-04-04 @ 12:05:35
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0