Hundträning i ett nötskal

Det känns som att det är nu vi borde kunna gå framåt med stora steg. Som jag tjatat om så många gånger tidigare så har ju Lycke gjort en omriktning av sin energi och uppmärksamhet från andra hundar till mig. På det visat har hennes attityd förbättras enormt men senaste 1-2 veckorna har hon istället gått från att ägna mig hennes uppmärksamhet till att mer och mer gå in i sin egen lilla bubbla. Hon är seg och hon ska lukta i gräset och är helt enkelt inte riktigt med. Dessutom upplever jag det som att hon slarvar med saker som hon egentligen borde kunna.

När det går bättre åt ett håll så är det ju typiskt att det tippar över åt det andra. Jag skulle kunna sitta och fundera över vad detta kan bero på, till exempel för mycket träning, för dålig träning, skendräktighet, "trotsperiod" och så vidare. På onsdag åker vi till Kiruna för påsklov och därmed lär det inte finnas så mycket tid för träning och det kanske är det som behövs. Sen får vi se om ytterligare åtgärder behöver sättas in.
Jag som ville spurta!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Precis samma här, förutom att "lukta i gräset" snarare är springa upp i en snöhög för att sen tokspringa över hela planen. Tappar lusten totalt!

2011-04-10 @ 22:37:34
Postat av: Johanna m Mossa

Det var från mig!

2011-04-10 @ 22:38:03
URL: http://lillamossa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0