Valpagility 3


Så här kul hade vi det på valpagilitykursen idag!
Vi fortsatte alltså på springandet till godisskålen men med hinder på vägen. Som på bilden ovan hade vi (som ni ser;)) en slalolmport och två hopphinder (pinnen på backen) innan godisskålen. Man kan tycka att det inte är nå svårt för hunden att bara springa till en godisskål men tänk då att vi var på en plats med flera andra hundar, slalomporten är bara 60 cm bred (alltså väldigt lätt att gena förbi) och med tre hinder så blir det en ganska lång sträcka. Lycke var suverän! 100% fokus på sin uppgift och satt fint uppkopplad när det inte var hennes tur.

Enda minuset var väl att hon blir så taggad på att få sticka till skålen att hon släpper igenom några pip och har svårt att hålla sig stilla innan men att behöva satsa mer på stadga än fart är bättre än jag hade kunnat vänta mig.

Vi gjorde även övningar med tunnel och en balansbräda som låg på backen och det gick också jättebra. Hon tvekar inte för någonting men hade för bråttom över brädan så hon trampade några gånger i gräset också.

Allra gladast blev jag över att jag fick henne att kampa, mitt på plan bland alla hundar, riktigt engagerat med morrningar och allt! Underbara hund <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0