Slutspurtsträning

Här under veckan så hade jag god lust att anse mig "klar" med fyra månaders planen och sätta igång med att utforma och börja följa en ny träningsplan men dels är det en vecka kvar innan Lycke är fyra månader och det finns en hel del saker på listan som behöver tränas mer på. Man ska ju inte bara påbörja projekt utan faktiskt känna sig nöjd med dem också.
Det här fokuserar vi på under kommande vecka:

Miljöträning
- leka i FLER miljöer
Hantering
- vara lugn när jag sätter på koppel och halsband
- vara lugn när jag torkar tassar
- hanteras av andra personer än mig
Lekutveckling
- komma tillbaka med leksaken oftare när vi leker ute
- leka i fler miljöer, svara snabbare på lek, inte bita på matte när leksaken tas undan
- använda leken mer i träning
Tasstarget
- lära in från början
Sitt och ligg
- träna mer, särskilt på ligg
- eventuellt sätta signal, i alla fall på sitt
Följa efter
- säkrare position, dvs inte gå för långt fram
- börja vända upp till framlänges, har bara gått baklänges tidigare
Backa
- fler steg i taget och fortsätta backa efter belöning trots avstånd från mig
Sätta signal på snurra

Det fanns en hel del att träna på ändå, när jag tänkte efter. Om vi får någorlunda kläm på ovanstående saker så känner jag mig redo för att introducera nästa träningsplan, det blir kul:)

Uppdaterat (100904)
Förlåt! Igår var det ju TVÅ veckor kvar tills Lycke blir 4 månader. Nåväl, vi ger järnet i en vecka och sen får man väl fundera om vi behöver en ny träningsplan. Virrig;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0