Utställningsdebut

Idag ställde jag ut Lycke för första gången:D Valpklass 4-6 månader i Jälla ridhus arrangerat av OTBK.

Lycke var enda wheaten i sin klass och slutade som BIR-valp med HP! I BIS-finalen blev hon inte placerad.
Så här löd hennes kritik (om jag lyckats tyda handstilen):
5 mån, feminint välformat huvud, bra nosparti, välburna öron, tillräcklig hals, välformad bröstkorg, kunde ha bättre markerat förbröst, något rak överarm, välutvecklat bakställ, något vevande fram, bra bak, välburen svans

Jag tycker ju såklart att hon förtjänar bättre rent resultatsmässigt men hon har skött sig så bra hela dagen så man kan inte vara annat än supernöjd:) När vi har suttit och tittat så har hon också suttit eller legat (om inte någon rolig hund råkade komma för nära), i ringen gick hon fint om det inte låg för mycket hästskit på nåt ställe och hon lekte glatt med sin rosagröna gris mitt i lokalen. I BIS-finalen fick nästan 30 unga valpar trängas i en liten ring för domarens förhandgranskning vilket inte var det lättaste men gick förvånansvärt bra, särskilt för Lycke som koncentrerade sig fint på godisbiten framför nosen när det behövdes. Jag trodde inte att jag hade tränat tillräckligt på att visa henne med godisbit framför näsan men senaste två dagarnas intensivträning verkar ha fått poletten att trilla ner för henne och hon visste vad som väntades:)
Sen så måste jag ju såklart göra som utställningsfolk gör och klaga lite; det känns inte okej när BIS-valp domaren som dömt 1/4:e del av hundarna under dagen plockar ut 7 hundar varav 4 av dem som han självt redan dömt under dagen. Så det så, det är så man gör har jag hört;)

Men att få ställa ut sin EGEN hund igen, som inte behöver gömmas undan eller bevakas med hökögon, den känslan slår allt!

Inga märkvärdiga bilder, på grund av dålig kamera och oengagerad fotograf (som för övrigt fungerade väldigt bra sällskap och hejarklack). Men ni vet ju hur snygg hon är och följande bilder får fungera som illustration.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0