SHU:s styrelseutbildning

I helg har jag, Anna, Anna och Sara från Uppsala Hundungdom varit på Sveriges Hundungdoms styrelseutbildning på Sånga-Säbys konferensanläggning på Ekerö. SHU stod för hela kalaset och det lockade ca 60 sittande och blivande styrelsemedlemmar i SHU:s lokalklubbar.

På lördagen fick vi bland annat sitta i indelade grupper och diskutera frågor som rör styrelsearbete, exempelvis hur man löser konflikter och engagerar sina medlemmar. Det var väldigt givande att få prata med folk från andra styrelser och höra vad de hade för problem och vad de anordnade för aktiviteter o.s.v. Särsklit eftersom jag aldrig har suttit i en styrelse förut och vi precis håller på att starta upp vår klubb. Efter en lyckad tre-rätters-middag roade vi oss med föreläsningar av Memea Mohlin, Åsa Nilsonne och Runar Naess fram till halv elva tiden på kvällen. Memea Mohlin har jag lyssnat på tidigare och hennes och Åsas föreläsning var riktigt bra men Runars, som handlade om hans undersökningar om vargar, var ändå höjdpunkten.

Idag började vi med en allmän föreläsning om föreningsarbete, efter det hade vi en laglek och sedan har vi varit indelade i grupper efter våra poster i styrelsen. Eftersom det är tänkt att jag ska bli ledamot så var jag i den gruppen och vi jobbade mycket med diskussioner om värderingar och om olika personlighetstyper i grupper, vilket var mycket intressant. 

Hela arrangemanget var jättebra och vi fick bo otroligt fint och äta väldigt gott. Här är en bild på hur vårt hotellrum såg ut (som jag har snott från Sånga-Säbys hemsida).



Jag är jättenöjd med helgen, det var jätteroligt att få prata mer med både de från min styrelse och från de andra klubbarnas styrelser, som alla är hundmänniskor. Det känns jättemotiverande att komma igång med vår hundungdomsklubb och jag har förstått lite bättre hur mycket som behös göras, men frågan är om jag inte åker hem med mer funderingar än jag hade innan. Men det brukar ju vara så att ju mer man lär sig desto mindre inser man att man kan.
Nu är jag i alla fall hemma hos Lycke och Tobias igen och får sova i min egen säng (och laga min egen mat), ganska bra det med;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej Elin!

Vilken jättebra sammanfattning. Kan jag ta delar av den till hemsidan?



Tack igen för i helgen! Är jättemotiverad att få igång allt på riktigt nu :)

Kram kram

/Ledamot-Sara

2010-10-18 @ 16:16:31
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja visst får du det, då slipper jag ju skriva en gång till:p Vad kul att ni också har en blogg, ska in och kika:)

2010-10-18 @ 20:15:19
URL: http://wheatenvarning.blogg.se/
Postat av: Sara

Jättebra, då lägger jag till det på en gång! Har du sett hemsidans ansiktslyft? Äntligen bilder och färg! Du och Lycke ger träningslust under fliken "Träningar" :)



Haha, jag tänkte inte på att min bloggadress dyker upp när jag skriver kommentarer, hade profilen sparad. Bloggen har inte varit aktiv på länge men jag blir ju lite sugen nu när jag ser att du och Anna bloggar.

2010-10-18 @ 21:04:48
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Elin

Ja sätt igång du med:)

Vad fint! jättebra jobbat!

2010-10-18 @ 22:02:13
URL: http://wheatenvarning.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej igen!

Nu har jag satt publicerat inlägget om styrelseutbildningen. Ändrade lite och fyllde på så att det skulle passa alla fyra. Hoppas det var okej! Kolla gärna och säg vad du tycker http://uppsalahu.se/?page_id=196

2010-10-19 @ 11:38:09
URL: http://lifewithtexas.blogg.se/
Postat av: Elin

Utmärkt Sara!

2010-10-19 @ 20:51:44
URL: http://wheatenvarning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0