Hälso-update

Jag vaknade i natt av att Lycke hade hosta så det känns verkligen bra att den undersöks. Sedan jag var på besök så har jag inte fått veta så mycket mer än att hennes blod-, njur-, och levervärden såg jättebra ut och det var ju skönt att höra men på röntgen syntes en förtjockning i lungor och bronker. Det kan vara en normalvariation men annars är det mest troligt parasiter eller allergi. Mina egna vaga aningar säger mig att det inte borde vara allergi.

Nu slipper jag i alla fall ha hennes bajs i kylskåpet för idag har jag varit och lämnat in proverna för undersökning. Om jag minns rätt så tar det några dagar att göra själva undersökningsmetoden och så blir det ju röda dagar så det dröjer nog ett tag innan jag får svar. Jag ska i alla fall börja behandla henne mot lungmask idag för säkerhets skull (enligt veterinärens anvisningar) och då kanske jag hinner märka om hon blir bättre.

Förhoppningsvis så är det bara mask annars ligger det väl närmast att börja leta efter någon allergi.

Hur som helst så mår Lycke alldeles utmärkt i övrigt, det är inget fel på hennes energi eller aptit. Hon störs säkert av att ibland vakna av hosta men annars så är hon nog lyckligt ovetandes:)

Kommentarer
Postat av: Elsa

Skönt att hon verkar må bättre, även om du inte fått alla svar än!

2010-12-20 @ 23:09:24
URL: http://blomsterhundar.se
Postat av: Malin

Hoppas det blir bra snart och att ni får svar på vad det är.



God Fortsättning



//Malin & Ronja

2010-12-25 @ 19:51:05
URL: http://www.wheats.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0